نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
10268
-
الف
+

جلوه های ویژه در سريال يوسف پيامبر(ع)

در این گزارش با تعدادی از جلوه های ویژه سریال «یوسف پیامبر» آشنا خواهید شد.

به گزارش آی فیلم 2، با نزدیک شدن به پایان قرن بیستم و پیشرفت دنیای کمپیوتر، صنعت فلمسازی وارد عصر جدیدی شد و به همین دلیل شاهد پیشرفت چشمگیر فلم ها و سریال ها بودیم.

در عصر جدید صنعت فلمسازی، کارگردان‌هایی که تا قبل از این به خاطر محدودیت در تبدیل ایده‌های خود به واقعیت جرات کافی و لازم را نداشتند، جسورتر شدند و با استفاده از جلوه های ویژه به خلق آثاری چون آواتار، دزدان دریایی کارائیب، مرد عنکبوتی، بتمن، هابیت و … دست زدند.

حال کیفیت فلم‌ها آنقدر مرز‌های پیشرفت جلوه‌ها را به سرعت در می‌نوردند که دیگر جای هیچ تعجبی را برای مخاطبان باقی نمی‌گذارند و تماشگران در تشخیص یک صحنه واقعی با یک صحنه کار شده با جلوه ویژه دچار تردید می‌شوند.

دست اندرکاران سریال تاریخی «یوسف پیامبر» هم با بهره گیری از تکنیک جلوه های بصری کوشش کردند تا تمامی فضاها و سکانس ها طبیعی جلوه کنند و باورپذیری آن در نزد مخاطب بیشتر شود.

در ادامه به تعدادی از این جلوه های بصری پرداخته ایم:

1. مورد اول از جلوه های بصری بررسی شده خواب یکی از همراهان یوسف پیامبر است که یوسف پیامبر را در بیابانی بی آب و علف سوار بر شتری می بیند که ابری بالای سرش در حال حرکت است و گیاهان بسیار پشت پای شترش سبز می شود که این سکانس در چهار نما ساخته شده است

ساختار انیمیشن ابر دو بعدی بوده که جهت ایجاد سایه بر سر یوسف پیامبر و نحوه حرکت آن به شکلی بود که ابر تحت تاثیر باد نیست بلکه خود حرکت می كند.زمین ابتدا توسط بافت چمن سبز شده و سپس بوته های کوتاه سبز رنگ از آن سر برآورده و بوته های گل و درختچه ها ظاهر می شوند.

2. مورد بعد بررسی نمای شهر و عبادت گاه پشک پرستان است که این نما از ترکیب یکی از دیکورهای مصر بر روی پس زمینه ای از ساحل دریا شکل گرفت. آسمان نیز با ابری مناسب تزیین گردید. در نهایت، جهت افزایش باور معبد از تصویر دو تندیس پشک در اطراف ساختمان معبد استفاده شده است.

3. مورد بعد اهرام ثلاثه است که متناسب با هر صحنه و زاویه آن با تصویر زمینه ترکیب شده اند که این مورد شامل بر سه هرم بزرگ و چندین هرم کوچک و مجسمه ابوالهول بود.

4. مورد بعد شهر طبس است که حذف موارد اضافه از زمینه، اضافه کردن چند قایق  بر روی دریا و اصلاح رنگ آن از جمله جلوه های به کار رفته در این مورد است.

5. در بازار برده فروش ها ظاهر شدن فرشته بر یوسف پیامبر و عبور آن از میان مردم با روش روتوسکوپی انجام شده و دو سکانس دیگر که یک بار بر روی نخل ها و بار دیگر در فضای ذهنی یوسف پیامبر ظاهر می شود کاملا کروماکی بوده است.

6. نماهای بالکن قصر زلیخا همه از تکنیک کروماکی استفاده شده که به طور کامل در چندین لایه از درخت ها، رود نیل، کوه ها، اهرام و آسمان ابری روز یا شب ساخته و ترکیب گردیده است.

7. حضور فیزیکی شیطان در دو سکانس که بار اول در آتشدان و بار دوم در هیبت زلیخا در هنگام پیشنهاد شیطانی اش به یوسف پیامبر از تکنیک مورف استفاده شده است.

بیشتر بخوانید:

پشت صحنه سریال یوسف پیامبر

شایعه ای عجیب پیرامون بازیگر سریال «یوسف پیامبر»

علاقه شدید مردم افغانستان به سریال یوسف پیامبر (ع)

«یوسف پیامبر» همچنان محبوب در جهان

چرا سریال «یوسف پیامبر» هیچ وقت تکراری نمی شود؟

دانلود سریال «یوسف پیامبر»

ع ا/ ب م

نظر شما
ارسال نظر